söndag 3 januari 2010

Spinnerproblematik och lösning

Jag hade grundmålat, lagt på både preshade och ett tunnt lager vitt - helt perfekt! Maskerade bort det vita och målade det mörkröda och det visade sig att det smög igenom tejpningen på två små ställen...attans oxå!?

Okej nya tag...jag "slarvmaskerade" bort det röda igen och ett tunnt lager vitt. Vad händer...jo en klar och tydlig vit kant syns mellan rött och vitt. (titta noga på bilden) Fram med 0,7mm och 1,5mm tejpen för en omgång till...och får inte till en snygg linje på spinnern...jag går snart i konen!!!

Ny fick jag börja fundera på problemlösning. Då kom jag på att vissa dekaler för just nosar eller spinner är faktiskt spiralformade. Fram med breda tejpen och skalpellen...det gick jättelätt att få den på plats. Nu är spinnern till Mig-3:an klar men lite nytillverkad...den ska vädras duktigt så småningom.

1 kommentar:

Mathias Andersson sa...

Hade samma problem med min S31 Spitfire! Jag löste det på nått liknande sätt med tejp efter flera olika försök. Undrar om det finns små gummiband man kan få tag på? Det skulle ju vara bra!