tisdag 12 januari 2010

Inget örnnäste...men dock ett svalbo!

Gud vad drygt att grundmåla...det tog två timmar i målarboxen!

Men nu så står de färdiga för nästa steg som är preshade! Det är väl också tidskrävande...men jag ska ta en eller två modeller i taget när de tunna linjerna ska på plats.

Modellerna är från olika tillverkare men alla har Revell som gjutform. Två är från Promodeller (USA) i samarbete mellan Revell och Monogram, två är Revell´s jakt och en är Revell´s fotospaning. De har olika färger på plasten vilket gör att de ser olika mörka ut...och givetvis hur mycket grundfärg som jag har målat på.

Grabbar - lägg huvudet 45 grader åt VÄNSTER!

Den sista bilden ska bli en Me262A-1a/U3 Aufklärer...dvs fotospaning och helt utan beväpning, därav de igentäckta akan-öppningarna. Det kommer så småningom (typ nästa år) en fotospanare till, fast då en Me262A-5a. Den kommer att ha 2 x 30mm MK108 och 2 x 300l fälltankar.

4 kommentarer:

Niklas sa...

Jag tycker det ser riktigt häftigt ut när du har nästan en hel division "i luften" samtidigt! Klart imponerande, men jag förstår om luften går ur lite grann...

Snacka om att du kommer ha många färdigställda i slutet på året dock, med fem på ett bräde bara sådär! Du kommer slå mig med hästlängder.. :p

Mathias Andersson sa...

Mäktigt! Tänk om du kunde ställa ut dem på IPMS Open! Det hade varit kul. Du får lägga på ett kol! Det närmar sig.

Lasse sa...

Jag hinner inte till OPEN med alla fem kan jag säga redan nu...

Det står några...massor i kö för att bli färdiga först. Kul att påbörja något nytt men drygt när modellerna blir för många!

Niklas sa...

Hehe, jag vet absolut vad du menar med det där med att ha massor i kö! :p
Mitt nyårslöfte är att slutföra modeller, inte påbörjat något nytt förräns åtminstone tre-fyra modeller är färdigställda. CH-46:an är ett undantag, ja... :p