tisdag 11 januari 2011

"Vissa ränder går aldrig ur"

Nu har jag fått dit anti-halktejp i Jayhawken...

Som färg använde jag Tamiya XF-69 Nato Black och la bara på ett tunnt lager för att inte få det för mörkt. Lite slitage och smuts finns det ju alltid på ett golv.

Jag använde Aizu 0,7mm tejp till långa ränder för att täcka över just det som ska bli anti-halktejpen när allt är färdigmålat. Jag har även målat främre förarutrymmet och här med Tamiya XF-1 Black. Det kommer att high-lightas med ljusgrått så småning om för att få fram konturerna igen.

Sist målade jag med Gunzes H306 Grey. Det finns lite mer blått i den färgen för att få det att stämma med verkliga golvet. Det blir även som grundfärg på racken, väggar och tak innan jag lägger på en pre-shade.

Det här kommer jag att göra igen på kommande helikopterbyggen (SH-60B/F och HH-60H).

Inga kommentarer: