torsdag 6 januari 2011

Dekalerna är på plats

Idag har jag suttit ett par timmar med drygt hundratalet dekaler - stora som små...
Jag har även "låst" dekalerna med Gunzes klarlack så nu är det dags att börja mattlacka, vädra och limma fast däck och 2 x rotorhuvud.
Så här ser Trumpeters målnings- och dekalguide ut - siffrorna stämmer inte riktigt ibland så man måste jämföra med de andra målningsalternativen. Jag strök siffrorna efterhand som jag monterade dekalerna - ett bra sätt att hålla koll på vart man är på modellen!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Snyggt Lasse, riktigt snyggt!

Inte nog med att du jobbar på ordentligt i god takt, du bygger riktigt bra också! Kul att se din utveckling och att du scratchbygger så mycket som du gör!

Ps. Nu ser sprötet på nosen mycket bättre ut! ;) Ds.

Lasse sa...

Tack så mycket Knutte!

Kul att du gillar mina byggen, men du vet var utvecklingen kommer ifrån. Kritiska medbyggare och inspiratörer, en airbrush och en massa tålamod.

Att scratchbygga är en utmaning i sig...mitt nästa stora scratchprojekt är kabinen på min HH-60J Jayhawk. Ska bygga lite på detta i morgon hos Rickard. Återkommer självklart med bilder...