onsdag 5 januari 2011

Utloppsdelarna är målade

Nu har jag fixat färg på motorernas utloppsdelarna...

Jag grundmålade med Humbrol 12 Copper och fortsatte med att sota ner med Tamiya XF-1 Black som var rikligt utspädd.
Avgaser på flygkroppen kommer jag att måla när modellen ska vädras. Och nu har jag även åtgärdat målningsmissar, rättat till staget på nosen(se förra inlägget) och förberett för målning av lanternor.

Ikväll blir det till att klarlackera hela modellen - äntligen kan jag börja förbereda dekalerna. Förbandet som helikoptern tillhörde var AVSCOM...

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Utblåsen blev riktigt riktigt snygga! Gillar att det blir lite färg på kärran också och inte bara en helgrön eller sandfärgad sak.

Lasse sa...

Tack Mathias!

Det är lite knepigt att få utblåsen att se "lagom" slitna eller smutsiga ut. Men jag tror att jag fick till det till slut.

Detta är ingen helikopter som tjänstgjorde i kriget utan fungerade som utvecklingsplattform hemma i staterna.

Niklas sa...

Håller med Mathias, utblåsen blev riktigt bra! Svårt som du säger att få det lagom, men du har lyckats igen.

Hög produktionstakt har du också, uppdämt behov efter den kaotiska hösten kanske..? ;) Det har iaf jag, men som alltid är tiden en bristvara.. Idag har jag byggt i skala 1:1, har satt lister i ett rum.. :)