lördag 8 januari 2011

Snart färdig med inredningen

Nu är det inte många detaljer kvar att scratchbygga...

Väskor med personlig utrustning och livflottelådan ska tillverkas av Tamiya Epoxy Putty. Spännen på bälten ska kapas till mer trekantig form, brandsläckare ska göras klara och stolarna i kabinen ska få ett nackstöd - bland lite andra småsaker.


Tack Knutte för tipset på färgblandningen för kabinens väggar och tak - låter intressant!
Återkommer med fler bilder när inredningen är målad...

6 kommentarer:

Rickard sa...

Det ser ut att bli riktigt bra! Och det ser faktiskt ut som att du tycker det är roligt:) spännande att se utrustningen på plats.

Lasse sa...

Tacka tackar!!

Visst är det skoj att detaljera sin modell - i synnerhet när man skapar delarna själv och inte använder resin.

Snart börjar målningen och då blir det förhoppningsvis mer "liv" i det som tillverkats...

Mathias Andersson sa...

Snyggt som tusan!

Lasse sa...

Tack Mathias...du gör ett bra jobb på din Catalina.

Jag ser fram emot fortlöpande uppdateringar :-)

Niklas sa...

Ja, jag blir mer och mer imponerad av dina scratchbyggartalanger! Du visar också, till exempel på din MiG-3, att man inte behöver göra så jättemycket för att lyfta modellen så mycket mer!

Men det här är ju bara outstanding! Du inspirerar en annan att börja försöka lite mer själv! :)

Lasse sa...

Tack Knutte! Era beröm värmer men nu har jag insett att det räcker med detaljer...tur att jag inte bygger i 1/48!?

Jag blev klart inspirerad av Len Thompson som föreläste på IPMS OPEN förra året.

Han förklarade "att man behöver inte lägga ut massor med pund på resindelar när man kan bygga själv av plastbitar för någon penny!"

Vi kanske ska ha scratchbygge som tema ett byggmöte?