tisdag 4 januari 2011

Nya färger på Chinooken

Efter en massa tejpande och tejpande...

Nu kan man börja se vilken individ som jag håller på att bygga.
Men vilket förband som helikoptern tillhörde på 60-talet låter jag er gissa på...


Färgerna som jag har använt är Gunzes RLM 04 Gelb på det breda och smala banden över flygkroppen. På nospartiet och bakre tornet använde jag Tamiya 70% X-6 Orange och 30% X-7 Red. Allt grundmålades först med vitt och pre-shadades med Nato svart.
Nu återstår bättringsmålning (genomsläpp under tejpen) och blankmålning.

(OBS!! Det ena staget på nosen ska rättas till...)

3 kommentarer:

Rickard sa...

Tack för i måndags! Det var riktigt trevligt.
Jag kan ju inte säga vad som är rätt eller fel på din hkp men jag kan säga att det ser bra ut såhär långt. Lite missöden hör till men det brukar kunna rättas till.

//R

Niklas sa...

Ja, det känns som standard att det läcker lite under tejpen, men det är bara att ta nya tag! Som Rickard sa, det blir snyggt!

Jag har ju inte heller nån vidare koll på just Chinooken, men den blir rätt stor iaf.. ;)

Lasse sa...

Tack killar!

Missarna är nu åtgärdade och modellen står på torkning för att i morgon börja med dekalerna.

Jag återkommer med förbandstillhörigheten när modellen är vädrad och klar...