fredag 7 januari 2011

En scratch-byggar-dag

Ni som följer min blogg vet att jag har jobbat med en HH-60J Jayhawk på byggträffarna...

HobbyBoss-modellen har fina panellinjer, väl detaljerad (förutom kabindelen) och mycket bra för att bygga en Coast Guard-maskin. Dekalerna är fullt tillräckliga men jag kommer att använda mig av Fireballmodels kompletta dekalark.

Idag har jag varit hos Rickard och bara scratchbyggt hela tiden...det går långsamt! Chinooken får torka ett tag till.
Tanken är att tillverka (nästan) hela inredningen och sedan låta höger dörr vara öppen.
Panellinjerna i golv och tak är dragna, luckor och säkringspaneler är limmade i taket, två snurrplattor för besättningsstolarna är limmade, stolarna är påbörjade att modifieras och en hylla/rack för avionik är också påbörjad.

Återkommer med fler bilder efter hand...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jaha, där ser man, scratchbygget i full gång! Trevligt!

Tror det kan bli hur bra som helst! Hoppas du fick mitt sms om färgen också, får se om det är nåt som funkar.

När kommer hemligbygget..? :p

Lasse sa...

Tack tack!!

Jodå...här byygs det för fullt på inredningen till SAR-maskinen. De andra sjöoperativa typ SH-60B finns det bra inredningar till men här måste jag skapa mitt egna.

Fick ditt sms och ska göra en provblandning så snart som möjligt - återkommer!

Mitt H-bygge är i klart - ska bara få på de sista luckorna och jaktrobotar. Nu fick du en ledtråd till - du då...hur går det med ditt H-bygge då!?