torsdag 4 mars 2010

Undersidan är klar!

Nu har jag kommit så här långt...att undersidan är klar och en vecka kvar!

Idag var det dags att montera dekalerna på undersidan. I byggsatsen fanns det inte så många bra dekaler så det blev till att plocka fram Flying Colors olika kronmärken och nummer. Nu skulle det i och för sig bara vara två STORA kronmärken på undersidan...kunde inte hitta mer underlag vad det gäller varningstexter osv...

Sedan penslade jag på ProModellers wash Dark Dirt och lät det torka 15-20 minuter. Gav mig sedan på med fuktat hushållspapper och torkade bort överflödig mängd smuts. Små droppar placerades vid gångjärn mm och drog med en tops för att få den rinnande effekten. Blir det inte bra...gör man bara om det igen! Klart smidigt med färdig wash faktiskt.

3 kommentarer:

Elias sa...

Riktigt bra blev det! Som jag tidigare sagt, tror starkt på denna modellen som en vinnare! Som du säger, man kan få bra effekt enkelt med ProModelers. Fortsätt så här :)

Föresten, har någon av er koll på hur man ska gå till väga om man vill ha uppgifter om någon som tjänstgjort tidigare i FM och även var i Kongo, är det krigsarkivet som gäller?

Mathias Andersson sa...

Jag provade Promodellers wash nu också. Dark dirt till panellinjerna och jag tyckte den var riktigt bra precis som du sagt! Det som slog mig lite var att när man tittar på deras instruktionsvideo så tycker jag den ser ut att vara mycket tjockare i koncistensen. Men den funkade bra i alla fall. Insåg att det var bra att lägga på det i cirklar med penseln så att det kom ner i alla skrymslen och vrår.
Kärran din ser kanon ut! Synd att man inte ser undersidan så mycket när den står på rätt köl!

Lasse sa...

Wash and go...!

Jag har haft Promodellers wash ett antal år nu och är supernöjd med effekten. Köpte på mig Rost och Sand nu senast från Hannants...får se vilken modell som står i tur att skitas ner...!?

Jag har ingen aning om hur man letar efter gamla Kongoveteraner. Min pappa var nere i Kongo på FN-uppdrag...fast det var i modern tid och inte 60-tal som jag tror att Du menar.

Sätter mig vid airbrushen igen om en liten stund...