tisdag 9 mars 2010

Tp79:an är klar!

Nu har jag fått alla trådarna på plats och modellen är färdig för IPMS Open...

Nu har jag två kvällar på mig att finputsa och eventuellt chippa modellen ytterliggare. Många timmar är lagda bakom mig och det ska bli skönt att så småning om börja på en annan modell som står på tur. På vissa bilder kan man se de statiska avledarna, hydraulledningarna till landstället, de scratchbyggda avgasrören och en massa andra tidskrävande jobb - jag är nöjd med resultatet i alla fall!

Jag vet att den gröna bakgrundsfärgen inte är den snyggaste men den framhäver färgerna på modellen på ett bättre sätt än en grå bakgrund.






3 kommentarer:

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Härliga bilder på Aquatracks också ;)!
Ha en bra dag.
Xini Björnmamman

Mathias Andersson sa...

Riktigt bra jobbat! Ser fram emot att se den klara TP-79:an på Open! Den ser riktigt bra ut. De statiska avledarna förhöjer intrycket otroligt mycket! De små detaljerna gör mycket! Du kommer INTE få kommentaren som jag fick på min F-6A Mustang, "-Den dör när man kommer nära". Jag skulle vilja säga: Ett mästerverk!, och jag menar det verkligen!

Lasse sa...

Tack Mathias!

Orden värmer i kylan som råder ute:-). Jag hoppas inget ännu...eftersom det är första gången som jag tävlar i Stockholm.

Nu ska jag bara ta det lugnt ett par kvällar sen får ni se på bloggen vad som dyker upp.