torsdag 11 mars 2010

Dessa ska till IPMS Open 2010

Dessa modeller får representera min samling av modeller på tävlingen i Stockholm till helgen...

De ska packas ner i lådor och förankras i frigolitskivan (i botten) med tandpetare för att förhindra att de åker omkring i baksätet när jag far fram på E4:an.

Alla är i skala 1/72 och de är från vänster och uppifrån:
  • Me262A-1a Schwalbe (Revell)
  • Tp79 Dakota (ESCI)
  • MiG-15bis Fagot (HobbyBoss)
  • AJSH37 Viggen (Heller)
  • MiG-3 (HobbyBoss)
  • Bell 212 (Italeri)

Duken som modellerna står på är IPMS Sydost's nya utställnings- och tävlingsduk, drygt 4 x 1,5m. Jag hoppas att modellerna gör sig bra mot den kornblåa färgen...

6 kommentarer:

Elias sa...

Lycka till uppe i storstan!

Lasse sa...

Tack Elias!

Har det löst sig med dina modeller? Tror du att Niklas kan ta de på vägen upp eller ska jag svänga inom i morgon em!?

// Lasse

Elias sa...

Det blir tyvärr inget Stockholm för mig, i alla fall inte denna veckan, min farbror var inte hemma. Dock så ska jag upp den 19, men då i helt andra ärenden, nämligen tester till flyggymnasiet :)

Niklas sa...

Har sagt det tidigare, men jag säger det igen; Du blir en farlig "motståndare" i Sthlm. ;) Riktigt kul att du också får med dig så många! Vi ses där uppe. :)

Lasse sa...

Motståndare...medtävlare...lärling...det är kul att vi trots allt blev några som åker upp och representerar sydostregionen.


Blev du klar med CH-46:an?

Vi ses på lördag förmiddag...och kör försiktigt!!

Mathias Andersson sa...

Det ser bra ut det där! Vi ses där uppe! Lycka till!