söndag 14 mars 2010

Mitt första IPMS Open

Det blev många mil i bilen för att åka till Stockholm och ställa upp i mitt första IPMS Open...

Jag åkte upp med lite förhoppning om några priser men samtidigt kan man inte förvänta sig något i den tuffa konkurrensen. Men utdelningen blev faktiskt riktigt bra för att vara första gången. Utav de 6 modeller som jag tävlade med fick 4 pris enligt nedan:

Särskilt Hedersomnämnande i klassen AB2jet


Särskilt Hedersomnämnande i klassen AB2propeller


Särskilt Hedersomnämnande i klassen AB2jet


Tilldelad "Chefen för Flygvapnet's Vandringspris" för bästa Flygvapenmodell.

Som vandringspris får jag äran att förvalta en modell av J6 Jaktfalken i skala 1/50 som byggdes av trafikledaren/modellbyggaren Olof Pettersson. Ett pris som instiftades på IPMS Open så tidigt som 1983...

4 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Jäkligt kul att du tog hem Chefen Flygvapnets pris! Starkt jobbat! Den var helt klart värd det!

Elias sa...

Grattis till dig med Lasse! Tycker även jag att det är speciellt kul att du fick CFVs pris! :)

Ang. de svarta plattorna, var köper du dem för någon stans? De är ett bra sätt att förhöja synintrycket utan allt för mycket möda, speciellt för en som inte kan med att göra egna basplattor :P

Lasse sa...

Tack Elias! Jag visste inte ens att det fanns ett sådant pris, men Niklas och Mathias nämde det precis innan prisutdelningen.

De runda skifferplattorna köpte jag på ICA Maxi för 19.90:-/st...ett överkomligt pris eller hur!?

Jag har ett bildspel på "att bygga basplattor" som du kan få se vid något tillfälle.

Niklas sa...

Du är väl värd vartenda pris du fick, speciellt som du i ena klassen bara var 1 pinne från klassegrare!

Stort GRATTIS!!