söndag 21 februari 2010

Nos och fena är målad på Tp79:an

Nu är det många färger på en gång...

Nu är det nosdelen och fenan som ska få sina lysande färger. Grundade med Tamiya XF-2 White på alla ytor som skulle målas. Proppelvarningsbandet som går runt hela främre delan av kroppen målades med Tamiya XF-7 Red och noskonen målades med Gunze H413 RLM04 Gelb. Eftersom maskinen tjänstgjorde i Väst-Tyskland under många år så misstänker jag att RLM-färgen blir rätt.


På fenan grundade jag med Tamiya XF-2 White och nästa lager färg blev Gunze H24 Orange-Yellow. För att få vädereffekten så målade jag med Gunze H413 RLM 04 Gelb i jättetunna lager tills jag blev nöjd med effekten.


Nästa steg blir day-glo på de vita ytorna samt på nosen och bakkroppen...

4 kommentarer:

Niklas sa...

Mycke tejp bli're..!

Fenan är grymt snygg, den ser sådär perfekt väderbiten och blek ut. Det tar sig med stormsteg, nog blir hon klar till Open alltid, det tror jag! :)

Mathias Andersson sa...

Ser hur bra ut som helst! Jag hoppas att den tar hem SFF:s pris! Det vore ju kul om det stannade kvar här nere i Blekinge ett år till! :)

Niklas sa...

Håller med AMA, hoppas också denna plockar vandringspriset! Tror du har mycket goda chanser, med tanke på utställningen på FV-Museum som invigs senare i år och allt.

Jag håller då tummarna!

Lasse sa...

Thanks gubbs..! Jag blir glad för era kommentarer :-)

Jag ser en viss chans att hinna bli klar till den 13/3 i alla fall... Har en mycket förstående sambo som motiverar med både semlor och feedback på målningsarbetet.

I eftermiddag har jag varit nere hos Rickard ett par timmar för att bygga lite och låta målningen torka hemma, samt att förkovra mig i "panzerbygge". Många superfina byggen på hans bord!