torsdag 4 februari 2010

Allt tjat om surdegar på forumet

Nu har även jag plockat fram något gammalt från modellgarderoben. Jag skulle måla fälgarna och däcken till min 262:a med matt svart och hade färg över i koppen. Fram med ett bygge som jag påbörjade 1999 när jag fortfarande bodde i Ängelholm...hrmm!?
Jag grundmålade modellen med Tamiya XF-59 Desert Yellow samma dag som jag köpte min första färgspruta och kompressor från Biltema...dvs för mindre än två år sedan.
En "surdeg" alltså som jag tänker göra klar under året - hoppas jag!

Nu får ni gissa:
1. Vilken skala
2. Typ av vagn
3. Konflikt-/krigszon (år)
4. Nationstillhörighet



Jag har experimenterat med min systemkamera (EOS400D) vad det gäller program, bländare och tid. Nu behöver jag er hjälp med färg, skärpa, kontrast mm. Som ljuskälla har jag bara lysröret i taket. På sista bilden ser man att jag skuggar vänsterdelen av pappret.

5 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

1. Skala 1/72
2. M577A2
3. Gulfkriget -91
4. USA

Lasse sa...

Bra gissat...bara ett fel! Jag låter Niklas få en chans också...

Förvånad över val av stridsfordon? Hehe...jag har massor av samma typ i mina lådor.

Niklas sa...

Hehe, jag får väl, med lite hjälp från Mathias, gissa på följande:

1. 1/72
2. M577A2
3. Tidigt 90-tal
4. Israel

Lasse sa...

Sorry! Ni har gissat fel på skalan båda två. Modellen är helt rätt - en ledningsvagn från tidigt 90-tal...dvs 1:a Gulfkriget, och nationen är US and A :-)

Får se när den dyker upp på bloggen igen.

Lasse sa...

Ooops...!

Skalan är 1/35...nej jag har inte feber!