tisdag 22 september 2009

Projekt MiG-15bis Fagot

Beställde några modeller och Gunzefärger från Rebell-Hobby som jag fick i förra veckan.
Tog med mig en MiG-15 från Hobby-Boss...det är i och för sig en "Easy Assembly Kit" men förvånansvärt fina panellinjer mm. Det är inte många delar så bygget lär väl gå rätt snabbt.
Den kommer att målas i silver precis som min Gannet och då är det väl lite praktiskt att måla dessa samtidigt. Funderar på om jag inte ska måla den som på lådan...funderar...hrmm!!

Det andra alternativet är i och för sig rätt fräckt med så mycket rött!!

Delningen mellan halvorna är väl lite speciell...och självklart så ska det i en eller två vikter i nosen också.

Vingarna sitter redan samman och ska limmas på plats mellan de båda halvorna...en över och en under.
Inte mycket till beväpning men två alternativ till extra bränsletankar finns det. får se hur mycket jag hinner med på två veckor här uppe i Linköping - innan man får åka hem igen!?

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Du ligger ju i som bara den nu! Kul! Helikoptern ser riktigt bra ut! Ser fram emot att se den live. Ska själv försöka uppdatera min blogg också genom min reservdator då den andra är inskickad på rep.

Lasse sa...

Tack för kommentaren på 21:an...den kommer att bli riktigt fin efter lite vädring. Bara att hålla tummarna att jag hinner till C4...
Hörs!