fredag 11 september 2009

Påbörjat Gannet-bygget


En Trumpetermodell från Puma-Hobby för 100:-.... Förebilden är en skolmaskin från Royal Navy i silvermålning och day-glo-fält. Detaljeringen är bra och panellinjerna är fina.. Jag kommer att bygga modellen OOB.

Med ett par timmar sena kvällar i Linköping har jag börjat bygga på en "ful-snygg" modell. Köpte den i Göteborg förra helgen och tänkte att det kunde vara ett kul bygge när jag nu jobbar borta i veckorna. Jag har ett bra skrivbord att jobba vid och med min "mobila" bygglåda fungerar det perfekt. Tog hem modellen i helgen för att måla den invändigt, detaljmåla förarutrymmen mm...


Fler bilder kommer senare...

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Coolt flygplan!

Niklas sa...

Kul att se att du redan kommit så långt med denna! Som du säger, ett ful-snyggt flygplan.. :p