fredag 18 september 2009

Mycket på byggbordet

Väl hemma igen och åter en ledig fredag. Det är en hel del projekt igång samtidigt...men jag tror inte att jag är ensam om detta "fenomen"...eller hur!?
Jag har plockat fram en F-117A Nighthawk i 1/144 för att reparera landställsluckor, däcken och sedan vädra den med airbrush. Den har legat "trasig" i en låda i snart 10 år och vid städningen i hobbyskåpet så plockades den fram igen.
Gannet'en har fått landstället pålimmat och ytterliggare vikter i nosen...just nu har jag limmat fast 4 muttrar och 3 små bitar med bly...och ändå kommer den att bli en stjärtsittare...suck!! Modellen får vila lite under tiden som jag målar 212:an.
Mer om 212:an kommer jag att visa under helgen. Den har precis fått sitt lager med XF-20 Medium Grey på sig och måste torka lite innan jag lägger på blanklack. Håll utkik!!

1 kommentar:

Niklas sa...

Tycker 212:an ser riktigt grym ut på bilden! Tror den kommer bli en vinnare..

Går det inte att trycka in mer vikter i nosen på Gannet:en, eller är det redan fullt? Kanske blir bättre när propellern kommer på plats..?

Nu känner jag mitt byggsug komma farandes.. :p