fredag 12 december 2008

Basplatta del3

Äntligen helg...kanske lite tid att få fram lite mer resultat i byggandet.

Tog fram basplattan igen och tänkte ge den ett första lager med grått. Det blev XF-24 Dark Grey som fick utgöra grunden. Satt i valet och kvalet om jag skulle börja med XF-53 Neutral Grey men för att få mer djup i färgen så valde jag som sagt lite mörkare nyans. Vid första anblick så ser faktiskt plattan blå ut...oops!! Men det ordnar sig alltid med nästa, nästa och nästa lager...riktigt kul med airbrush.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Det är ju svårt att låta bli att bli sugen på bygge och målning igen när man läser om dina framsteg. Helt otroligt vilken fart du har på byggena! Kul!

PS. Basplattan kan bli riktigt bra, du har fått en kanonstart, tycker jag.. DS.

Lasse sa...

Hehe...kul att du tycker om mitt tempo på inlägg. Själv tycker jag att det är superkul att ha kommit igång igen(tack vara dig) med byggandet efter så många år på hyllan. Meningen med inläggen är just att inspirera andra...ska sätta mig och lägga nästa lager grått...men först lite glögg och pepparkakor.