onsdag 10 december 2008

Basplatta del 2


Plattan har nu fått en preshade med Tamiya XF-69 Nato Black för att tydliggöra skarvarna i "betongplattan". Spåren är inte så djupa men full tillräckliga tror jag för att se realistiska ut. En riktig betongplatta skiftar väldigt mycket i färg beroende på väderlek och ljusförhållande. Jag får nog börja med lite XF-53 Neutral Grey och sen ljusa upp med XF-20 Medium grey...det är bara att experimentera sig fram. Självklart AMA så blir det till att vädra och smutsa ner plattan i lagom mängd...jag vet ju hur tekniker dräller med vätskor!

1 kommentar:

Niklas sa...

Tycker grunden och idén är kanon på den här plattan! Dock har jag ett litet förslag angående taxningslinjerna:

Varför inte måla dessa i nuläget, när plattan inte har fått betongfärgen på än? Då behöver du bara maska med strecken som på första bilden. Annars kan det bli lite knepigt att få till samma bredd över hela strecket sen när du ska måla det i efterhand. Det har jag råkat ut för iaf.. Och en sak till! Grunda med vitt först, sen gult för linjen, eller vilken färg du nu väljer. Dom där ljusa färgerna brukar inte täcka 100 utan ett vitt bottenlager..

Summa summarum: Måla strecket nu, sen maska, sen blåsa på med betongfärgen så det blir bra, maska av, skita ner. Klart?! :)

För övrigt ser det mycket bra ut! Blir sugen på att göra en ordentlig basplatta själv...