söndag 29 januari 2012

Luftintag och stolar

Efter en del scratchbygge så har jag äntligen fått mig för att måla lite...

Luftintagens utseende varierar beroende på om det är en A-, C-, D-, E- eller F-modell. Och eftersom jag bygger-om en A till F så krävdes det lite jobb med skalpellen. Sedan har jag målat luftintagen som så småningom ska tejpas inför kamouflagemålningen. Nu ser ni även lösningen för att täcka för vinghålet för variabel vinggeometri...den ska målas mörkgrå när allt är klart.


Stolarna är nästan omgjorda helt eftersom Italeri's så ut som #*-@¤!!! Nya nackkuddar och ryggdynor och limmat fast fotoets från Eduard. Stolen till vänster tillhör Ferreten.

2 kommentarer:

Rickard sa...

Fattar som sagt inte hur du orkar. Men jag vet också att du är envis och att det kommer bli riktigt snyggt!

Classe sa...

Stolarna blev ju bra. nu blev jag också lite sugen på att ge mig på något där man får scratcha lite själv. Men det bruka räcka med att plocka fram min SAAB T18 från broplan så försvinner suget direkt.