lördag 7 januari 2012

Bygglördag med Sydostgänget

Ett glatt gäng samlades på F17 för att bygga tillsammans en hel dag...

Bygga, slipa, måla, snacka och fika står som vanligt på dagordningen. Temat var idag "Byggstart", antingen på det nya året eller eventuellt på ett nytt bygge. Många intressanta projekt som är på gång under 2012.

Själv har jag mycket som är på väg att målas eller lägga på dekaler, så dessa modeller fick stanna hemma. Istället tog jag med mig ett nytt Humveeprojekt som är en Academy M1151 "Enhanced Armament Carrier" i 1/35. Jag fick ihop hela chassit, delar av taket, HMG-baljan och huven...mer om detta bygge längre fram...

Och sen fick jag slipat min MiG-37 Ferret...jösses vilket jobb att få bort alla spacklade skarvar. Men nu är det gjort och jag kan snart börja grundmåla modellen. Även här kommer det en separat uppdatering framöver.

Tack för en bra (och effektiv) dag!!

6 kommentarer:

Rickard sa...

Aldrig kul att missa en byggdag. Ser ut som ni har lika trevligt som vanligt.
Dina byggen ser bra ut. 1/35an är riktigt cool!

Janne sa...

Det ser ut som om ni hade trevligt trots att jag inte var med :-)

I ren abstinens åkte jag ned till GBG för att införskaffa en KC-97L så jag fick något plastigt att hålla i.

Niklas sa...

Mycket trevligt var det, tack! :)

Finns ju som sagt hopp om att jag lyckas färdigställa nåt under 2012.. :P

Lasse sa...

Vi får väl planera in en spontan byggdag under våren nu när inte alla kunde vara med :-)

Kanske förlägga byggdagen hos Johan på Puma Hobby? Återuppta resorna till Stoppel? Flygmuséet i Ängelholm?

Jag förstår ditt problem Janne...att inte få känna på plast väcker en viss abstinens. Nu ska jag sätta mig vid byggbordet igen..!

Classe sa...

Kul att se att ni var ett ordentligt gäng i lördags.

Lasse sa...

Vi blev 9st på byggdagen...men om var ordentliga det betvivlar jag...hehe!

Hoppas att du kommer på nästa möte i februari Claes, så att vi kan få se F-104:an...