onsdag 16 december 2009

Lite spöklik Gannet

Jag håller på och velar fram och tillbaka om jag ska måla om det silvriga...det blev lite för mycket glitter. Humbrol har ju en färg som heter Chrome Silver som jag måste prova på testmodellen - en gammal halvbyggd UH-60 Blackhawk får vara provbänk(bild kommer senare på detta objekt).
Under tiden så maskerar jag bort det silvriga med tejp och fryspåse...måste spara lite på tejpen..hehe!
Grundmålade med Tamiya XF-2 White och återkommer med bilder när day-glofärgen är på plats.

5 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Vilken dayglofärg kommer du att använda?

Lasse sa...

Jag har fått låna Gunzes day-glo orange av Knutte. Blir jag inte nöjd kommer jag nog att prova Model Masters "lysande" färg...

Niklas sa...

Hoppas du får till day-glo färgen när du lägger på den. Du har ju grundat ordentligt, ser jag, så förutsättningarna finns ju. :)

Lasse sa...

Jag går inte på det en gång till...att grundmåla för dåligt alltså!! Får se om jag hinner lite till helgen eller kanske till och med i morgon innan jag hämtar kidsen...

Niklas sa...

Ja, det är bra att grunda i vanliga fall, men du satte huvudet på spiken härom dagen; Det är ett måste när man målar ljusa färger, eller färger som täcker dåligt, typ ljusblå, röd, gul, dayglo, och så vidare. Men jag tror allt du får till det! :)