söndag 1 november 2009

Katapultstol och instrument till MiG-15

Jag fick skapa lite detaljer för att höja nivån av realism...
Eftersom modellen saknar instrument varken upphöjt eller som dekal fick jag ta ett dekalark från skräplådan och skar till önskad storlek. Försökte lägga på lite smuts och andra färger än vitt...blev lite kladdigt i mina ögon.

Sedan gav jag mig på att detaljera förarstolen. Jag har aldrig lagt ner så mycket tid på remmar och spännen förut men eftersom modellen har varit så enkel att bygga kunde jag offra lite tid på sittbrunnen. Jag använde mig av 0,7mm Tamiyatejp som jag drog till ett 5-punktsbälte...2 remmar fanns redan i sitsen. Målade remmarna med Humbrol 157 Azurblå. En rundstav kapades till ett runt bälteslås och målades Humbrol 11 Silver. Har ingen aning om hur fallskärmen förvaras eller bäres..men jag misstänker att föraren sitter på "packen".

Inga kommentarer: