lördag 31 oktober 2009

Interiörfärg till ryskt flyg

Har letat ett tag efter rätt färg eller åtminstone nyans till den grön/blå/turkosa färgen som ryskt flyg har i sittbrunnar och på panelerna. Åkte in via Leksakshuset i Karlskrona idag och köpte på mig några färger från Games Workshop. Färgerna är egentligen för "wargaming-figurer"...men det är väl lite det vi gör också!?
Vad tror ni? Fungerar det här? Jag blandade Scaly Green och Skull White tills jag fick "rätt nyans". Färgen är rätt snabbtorkande och är vattenbaserad och därför luktfri. I morgon ska jag prova att klarlackera, måla lite instrument och vädra. Snart är MiG-15 klar för målning den också!!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Ser nice ut, känns som rätt färg i alla fall! Annars har jag fått ett tips på blandningsförhållanden med Tamiya-färg, som jag måste testa nån dag.. :p

Vad gäller Johnson och doppa huvar är det som Mathias säger. Doppa huven och låt den rinna av mot ett papper. Jag ställer sen min på hushållspapper, med en upp-och-ner-vänd plastburk över, med några lufthål i, så den kan torka "dammfritt", som AMA säger. Sen är det bara att köra på, maska slipa, måla, vad du vill! :)

Snyggt inlägg på Scale Rotors förresten, riktigt fina bilder!

Lasse sa...

Tack för tips och comments!! Återkom med Tamiya-blandningen, jag kör hellre med airbrush än penselmålar med vattenfärger..hehe!
Det är rätt kul med forum bara för "rotornörds"...