fredag 6 februari 2009

Gamla kartonger dammas av!

Återigen en ledig fredags fm... Just nu försöker jag göra klart alla påbörjade projekt så långt att det är dags för målning. Många kartonger har inte sett dagsljus sedan ett par år tillbaka och det är kul att se hur ett arbete bara kan stanna upp och stoppas ner i en låda.
Den här gamla ESCI-modellen är troligtvis från 1992 eller -93 och inköpt på Bosses Hobby i Malmö för 119:-. Jag hade stora planer på att bygga alla Flygvapnets typer och det finns väl lite ambitioner kvar...

Det mesta i kabinen och förarutrymmet var monterat och därför fick airbrushen börja jobba lite...inget avancerat eftersom det mesta kommer att gömmas när kroppshalvorna limmas samman...och det gjordes i morse!










Med massa bilder från nätet, Flygplanritningar och diverse böcker framgår det att det sjunde fönstret på högersidan var täckt och måste därför täckas igen med plasticard. Rutorna tejpades och skars till innan limningen samt att ett hål för strålkastare (en på varje sida) borrades upp...så småning om skall det fyllas igen med Clearfix. Fler bilder efter helgen!

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Den där modellen har jag också byggt, men det var jättelängesen och jag fick inte till den så bra heller. Det var på den tiden jag byggde kvantitet istället för kvalitet. Jag gjorde den först svensk sen målade jag om den till amerikansk.
Ska det bli den nedskjutna DC-3:an? Ett diorama med en Mig-15 kanske?
/AMA

Niklas sa...

Snyggt jobbat på den häringa Dakotan! Måste ju säga att jag tycker du är oerhört duktig på penselmålning! Finns en anledning till varför jag mest bara använder airbrushen... :P

Lasse sa...

Det här ska bli den sista tp79:an som Sverige köpte från Tyskland...dvs i NATO-målning och massa dayglo. Kul tanke med MiG-15 dock, men vågar inte ge mig på rena aluminiumkärror riktigt ännu.