fredag 20 februari 2009

Preshading klar - till slut!

Jag tog inte tiden på hur lång tid det tog att preshada kärran, men högerhanden som höll airbrushen fastnade i en konstig vinkel. Jag skrev i förra inlägget att jag inte skulle ta alla panellinjer - men det såg bara konstigt ut så i med mer Nato Black i koppen och köra på tills det var klart.

Nu blir det inte mer gjort förrän en bit in på nästa vecka... Nu är det fokus på andra prylar i plast - längdåkningskidor!! Startar kl.07.00 på måndag och kommer i mål på eftermiddagen och har då kasat runt 90 000 meter..

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Jäkla vilket tempo du håller med bygget och uppdateringen här!

Sniffar du klister i stället då vid längdskidåkningen? Det fungerar väl inte med lim då? *L*

Niklas sa...

Jahaja, här har det minsann hänt grejer sen sist! Kul att se framstegen, denna kan ju rent av bli klar i år, eller..?! :p

Som Mathias sa, smart drag där med konerna som maskering i motorgondolerna.

Själv håller jag mest på att packa ner alla modellkartonger nu, många flyttkartonger blir det... Sen hittade jag inte bara en, utan faktiskt två DC-3:or, samma sats som du har! Här har man hela tiden trott att man bara hade en.. :p

Lycka till i spåret, jag håller tummarna!