måndag 28 februari 2011

Nytt försök med Gannet

Det var ett tag sedan den här modellen stod i målarboxen...

Då använde jag Tamiyas Silver för att få fram den färgen som fanns på Fairey Gannet. Den var alltså inte metallblank utan britterna använde High Speed Silver. Jag tycker att det blev för glittrigt i första målningen.
Allting har nu fått sig en slipning för att jämna ut övergången mellan silver och day-glo. Jag ska måla om det orange-röda med Vallejo och sedan använda mig av färgburken nedan. Jag köpte den av PumaHobby för ett tag sedan...ska bli kul att prova en ny metod - åtekommer om ett tag med det!

AS-12 Bare Metal Silver...

3 kommentarer:

Niklas sa...

Jag säger bara en sak: Äntligen!

Den här har jag väntat på att du ska ta tag i, kul! Färgglad målning på ett så fult flygplan att det nästan blir snyggt. Hoppas du blir mer nöjd med silverfärgen denna gång!

Keep up the good work! 08-Open nästa? ;)

Elias sa...

Håller med Knutte, fult flygplan, men du gör det så att det blir snyggt! Ska bli spännande att se hur det går med sprayburken, har en kärra som ska vara metallren, så man kanske skulle prova en burk om det blir bra!

262:an blir riktigt bra även den, tar du med den på mötet? (=

Lasse sa...

Hallå killar!

Jag jobbar på med att färdigställa lite fler objekt till 08-Open. Återkommer med hela "laguppställningen" på bloggen nästa vecka.

Det har uppstått lite problem med Gannet'en - underliggande färg var en aning "knottrig/bubblig/ojämn" vilket gör att nästa lager färg (tredje) inte blir bra. Förmodligen köps det in en ny modell på ebay de närmaste dagarna. Ska maskinen vara silverblank så ska den...!!

Den här vill jag ha i min hylla - så är det bara :-)