söndag 27 februari 2011

Nu är min Me262 S1 klar

Me262 S1 "Röd 1" var den första, ur förproduktionen, serietillverkade maskinen. Den hade werknummer 130006 och flög första gången den 19 april 1944. Den genomförde 6st flygningar fram till den 25 april och loggade 2h och 49min i luften. Den 27 april skadades planet vid starten när ett däck exploderade. Planet reparerades och den 11 juni skadades höger vinge vid en hård landning.






Ännu en Me262 är på väg mot målarboxen...en "spanings-schwalbe"!

3 kommentarer:

Niklas sa...

Än en gång får du mig att känna mig så oproduktiv.. :P

Hon ser vass ut, jag är nästan glad att jag inte kan tävla mot dig i Stockholm i år! ;)

Ser dock ut på nån bild som att du fått lite silvering på ett par dekaler, eller är det kameran som luras..?

Rickard sa...

Jäkligt snyggt som vanligt:) du kommer ta storslam på 08!
En sak som jag tror att jag hade gjort är att göra den lite mer sliten. Fast bara lite på ytorna som möter luften. Fast det kanske bara är jag som är vädringsförstörd:P
Som sagt... det är en trevlig kärra du byggt. Framför allt är den tysk!

Hörs!
//R

Lasse sa...

Tackar gubbs!

Kul att ni tycker den har potential att kamma hem något pris i Stockholm. Eftersom det är en helt ny tävling så kommer det nog att vara MASSOR med modeller som varit med och vunnit tidigare..kan bli tufft i år!

Knutte - allt har sin tid, så är det bara.
Jag höll upp helt och hållet i flera år när jag fick mina barn. Tack vare dig under tiden i Luleå så kom jag igång igen :-)

Rickard - eftersom som maskinen inte blev så gammal och istället en massa reperationer så har jag resonerat (med mig själv) om att inte vädra för mycket. Om du kommer på byggmötet den 7/3 så ska du få se att den är vädrad mer än vad bilderna visar. Om det är fler som tycker att den ska vädras mer så har jag tre dagar på mig innan tävlingen. Det är ju därför vi har mötena - att hjälpa varandra att bli bättre och göra så "verkliga" byggen som möjligt.

Tack för kommentarerna än en gång - de värmer och motiverar...