söndag 13 februari 2011

Nu visar jag "hemlig-bygget"!

Jag påbörjade det här bygget för cirka fyra år sedan...

När jag började bygget så hade jag inga verktyg för att dra nya panellinjer eller borrar mm. Jag hade inte heller någon airbrush så målningen har jag gjort det senaste månaderna. Jag kan säga att det svåraste med bygget var de "enormt" stora dekalerna. Jag var tveksam till jaktrobotarna på vingspetsarna, men med dessa blev det lite mer liv i modellen...

Modellen är från Revell och föreställer det flygplan som målades när belgiska 349 Squadron firade 50 år 1992. Divisionen grundades 1942 som en Royal Air Force-division den 10 november i Ikeja, Västra Afrika. Divisionen är idag baserad i Beauvechain i Belgien och de belgiska F-16-planen är byggda under licens av SABCA.





3 kommentarer:

Niklas sa...

Det du egentligen försöker säga här är att du nu alltså är färdig med årets andra modell, inte sant..?! :)

Snygg blev den också, en riktig färgklick i modellhyllan! Måste få se den på riktigt snart!

Rickard sa...

Spännande val av målning och märkning! Gillar det jag ser. Två modeller, redan! Börjar bra=)
Såg din hkp på jobbet. Fasen va snygg den är i verkligheten också.

Ses!

Lasse sa...

Tack killar!

Jodå...nummer två är klar!
Jag fastnade för den här modellen direkt när jag såg den på hyllan för några år sedan.

Har lite finputsning sen ska den ut till montern på jobbet - och sen upp till 08-Open.

Angående Chinooken så jobbar jag på en basplatta för att göra hele bygget komplett!