söndag 20 februari 2011

Vädrade landningsställ

Under tiden som jag vädrar modellen lägger jag ut en bild på de färdiga landställsbenen...

Allt airbrushmålades med Gunze RLM 02 Grau och sedan penselmålade jag kolvytorna med Humbrols 191 Chrome Silver. Allting vädrades med Promodellers Dark Dirt. Observera att det finns en saxlänk på nosstället - vilket bara fanns i början av Me262-produktionen. Saxlänken togs från en Academybyggsats. Hydraulledningarna är PlusModel 0,2mm blytråd och målade med Vallejo Black.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Det blir mer och mer uppenbart att jag måste beställa blytråd! Ska söka lite mer hos fiskeaffärer, lär nog vara billigare än våra hobbybutiker.. :)

Lasse sa...

Klart att du ska ha blytråd. Efter det att jag fick en bit blytråd av Rickard vill jag inte använda något annat. Så lätt att hantera och skapa ett verkligt utseende...

Hör av dig om du hittar någon fiskeaffär i Uppsala. Ha det gott Knutte!