torsdag 17 februari 2011

Nästa Me262:a på väg...

...men först lite "krigsreparationer"!

De senaste inläggen om detta bygge var den 31:e januari 2010 och då hade jag precis målat hela modellen med RLM 76 Lichtblau. Den 12:februari, samma år, gjordes ert kort inlägg om huvmålningen och där ser man en skada på vänster vingovansida...vad som hände kommer jag faktiskt inte ihåg?!

Jag slipade ner en stor del av ytan, lagt en ny pre-shade på båda vingarna och ett nytt lager med RLM 76. Detta bara för att jag inte ska få några färgskiftningar på de olika ytorna.


Hela modellen ska nu klarlackeras och därefter på med dekalerna.
Landningsställen och däcken ligger redan klara att limmas på plats. Detta är den sista modellen som ska bli klar innan 08-Open...tror jag!?

4 kommentarer:

Rickard sa...

Här går det undan! Fasen va kul! Mer tyskt år folket!
Migen ser strålande ut. Entusiasmen lyser faktiskt genom skärmen på datorn och smittar mig med "bygg färdigt det du har" smittan=)
Vi får ta en repa i min källare någon dag?

Lasse sa...

Här går det undan...storstädning i garderoben!

Nu kommer det att rulla på med gamla "synder" som står och väntar på att bli målade.

Tack för kommentaren på Migen! Nedsmutsningen blev kanske en aning för mycket - den ser bättre ut i dagsljus har jag märkt. På 08-Open är man i en gymnastiksal med MYCKET dagsljus. Den kommer att göra sig bra vid den vita som jag byggde förra året.

Ska kolla om möjligheten finns att ta en repa till källaren... Hör av mig i morgon(fredag).

Anonym sa...

Jäklar vilken fart! Här är man borta ett par dar, och så är det både modeller färdiga, och nya målade! Migen blir mycket bra, coolt med en ovanlig märkning. 262:an ser mycket bra ut även den.

Lasse sa...

Jag gillar lite ovanliga märkningar - som du märker på de tre senaste byggena...

Kul att du gillar den tyska Migen :-)

Har du nåt på gång själv!?