tisdag 22 februari 2011

Me262 S1 med landningsställ

Det är kul när man kommer så långt i bygget att modellen kan stå på "egna ben"...

...då är man nära att bli klar - åtminstone är det så för mig. Däcken brukar vara bland de sista delarna.

Jag har lite kvar på vädringen/målningen - bland annat avgaser, stänk på landställsluckor, antenner och lite slitage på luckor mm. Maskinen flög inte så många timmar och reparerades ett par gånger så det blir inte så mycket avskavd färg. Jag återkommer med mer fakta om planet när den är klar...snart!


Nu ska det limmas antenner, linor och pitotrör...

2 kommentarer:

Rickard sa...

Vill ha din byggtakt=) Tycker du är förba... duktig!

Hoppas vi får till lite byggande nästa vecka så jag får se dina nytillskott.

//R

Lasse sa...

Tack så mycket Rickard!

Är inne i ett "stim" just nu...hehe!

Snart är Me262 S1 klar och min gamle Gannet T2 står på tur - därav byte av bild längst upp på bloggen. Den ska jag försöka göra klar under mars månad...bland lite annat förstås!