torsdag 3 mars 2011

Omprioritering på byggbordet

Efter lite "missöden" med färgerna på min Fairey Gannet T.2 så tar jag och fortsätter med något annat...

Nämligen Hkp11 och individ Z35 "Isabella" (Rossellini).
Efter att idag ha pratat med en av förarna som flög Hkp11 under åren de var baserade i Lycksele så bestämde jag mig för att göra klar modellen. Han ska hjälpa mig med ytterliggare bilder, färger och vara referensbedömmare av modellen.
Det ska bli en ambulanshelikopter med dekaler från ANo. Och det passar ju bra med tanke på årets tema på C4-Open i Malmö...


Nästa vecka kommer det fler bilder på Isabella...

3 kommentarer:

Niklas sa...

Hördudu, jag förstår faktiskt inte varför du ska köpa en ny Gannet bara för att färgen blev dålig..? Varför inte bara strippa färgen och börja om?

Kul att du tar tag i 11:an för övrigt, den är ju en bra bit på väg! :)

Lasse sa...

Tja...jag har ingen erfarenhet av att tvätta bort färg på modeller.

Just nu känns det lättare att bygga nytt faktiskt :-(

Har börjat med fotstegen på 11:an och snart åker framrutan på!
Sen kommer jag att plocka SX-16 från Fireballs konverteringssetet till Jayhawken.

Kommer du på måndag?

Rickard sa...

Det tuffar på för dig! Kul flygmaskin. Tvätta färg är inte så svärt så längedet är akryl. Hör av dig för tips=)
Hkp11 ska bli spännande att följa. Har inte tittat närmare på den i verkligheten så jag får kika extra noga på din.