tisdag 8 mars 2011

Denna är på gång...

Nu är MEDEVAC-vagnen nästan klar...

Mitt första stridsfordon i skala 1/35 och den är anmäld till 08-Open!!
Vad har gett mig in på egentligen!?

Jag som flygplansbyggare i 1/72 har ingen aning om hur man smutsar ner och vädrar så här stora modeller. Jag har chippat med Vallejofärger (blandning grönt/brunt/svart) och sedan ritat med blyertspenna på det chippade. Hela vagnen har sedan dammats ner med MIG-pigment Gulf War Sand.

Banden har limmats ner till ett "bra häng" och nu är det bara antennen som ska limmas på plats - sen är den också klar! Bilder kommer i morgon eller på torsdag.
Kom igen och städa i era garderober - bygg nåt som väntat länge!

3 kommentarer:

Rickard sa...

Ja... vad har du gjort? Kanske ett steg mot att byta inriktning! I så fall välkommen till pansarbyggandets underbara värld;D
Den ser riktigt bra ut. Det svåra med att vädra med pulver är att hålla det till en lagom nivå, vilket jag tycker du lyckats med.
Ska verkligen bli kul att se den på riktigt.

Classe sa...

Så när det inte blev något byggmöte och du kunde bygga utan att någon såg så passade du på att bygga ett stridsfordon 1/35 :) Ser bra ut. Får se vad för gammalt man kan hitta i garderoben.

Lasse sa...

Men hej!

Vad kul att du också bloggar - jag kikade in som hastigast och ska lämna en kommentar om en stund.

Jodå, det blev en byggkväll hemma istället.
Den här vagnen har mer damm på insidan än pigmentpulver på utsidan - så gammal är den...hehe.

Tack för kommentarerna - de första stapplande stegen är tagna...och det är faktiskt riktigt kul med stridsfordon i 1/35.