onsdag 9 mars 2011

M577A1 MEDEVAC på rull

Nu har jag gjort klart mitt första stridsfordon i 1/35...

Så här såg boxarten ut på modellen.

Jag påbörjade bygget för många år sedan och det var först när jag köpte min airbrush som jag kom igång med byggandet igen. Idén med en MEDEVAC-vagn har jag haft från början.
Modellen har ingen förebild men är tänkt att vara en sjuktransportvagn för 1 CAV Div, 1-12 CAV/HQ77 under det första Gulfkriget 1991.








Jag gör ett försök att ta lite bilder med systemkameran den här gången. Jag använde Nikon D90, Nikon 18-105mm och Sigmablixt. Lite oskärpa på någon bild...

4 kommentarer:

Classe sa...

Du kan vara nöjd med din första 1/35 modell tycker den blir jätte bra. Ser bra ut med all utrustning på. Och antennen blev pricken över i.

Helt otroligt byggtempo du har nu.

Lasse sa...

Tack så mycket!
Jodå...jag är nöjd för att vara första bygget.

Det blir mer liv i modellen med all kringutrustning. Jag köpte på mig en del resinprylar under byggandet...

Nu ska det bara till en vagnchef också. Ska jobba lite på "figgen" och sedan ta med den på byggmötet om "Figurer" längre fram i vår.

Tempot - ja det gäller att hålla ånga uppe..hehe!

Rickard sa...

Den blev ju riktigt bra!
Du har fallenhet för pansar. Hoppas vi får se mer i framtiden!

//

Lasse sa...

Tackar för de orden!

Det är kul att ge sig in på "okänd mark" och prova på nya tekniker. Det utvecklar säkert målningstekniken för flygplan också!

Jag tar med mig ett påbörjat pansarprojekt i morgon...ses vid 10-tiden!