fredag 3 januari 2020

Bygge åt en vän

Det är ännu ett påbörjat projekt som avstannade när jag flyttade 2018.

Jag köpte modellen när en av våra modellbyggarvänner gick bort för några år sedan.
Stefan O. hade förmodligen köpt modellen för att han tyckte om förebilden och att modellen skulle vara trevlig att bygga - och det tycker jag också.
Jag köpte den ur hans samling och det är till honom som modellen skall färdigställas - först modellen, sen kommer figurer och till slut en basplatta/diorama.

Modellen som är en gammal ITALERI från 1980-talet har inga handtag till dörrar så det fick jag ta från en annan modell, och jag har kompletterat med fotoets från Eduard och lite scratchbygge.
Det som kommer närmast är att modellen ska detaljmålas invändigt och vädras innan jag stänger igen tak och dörrar, dock ska förardörren och bakdörrarna stå lite på glänt...

Mer fakta kring Dodge WC-54 Ambulance kommer framöver.




Inga kommentarer: