söndag 7 oktober 2012

Snabbt besök hos Stoppel

Ett snabbt beslut om att åka till Köpenhamn och varför då inte passa på att besöka "Malmös största modellaffär" enligt danskarna själva...

Jag behövde framför allt komplettera med mer färger till vinterns målningsarbete och sedan behövde jag Stoppels dekaler till min Gloster Meteor F.Mk.8. Jag fick en bra historielektion av Jacob Stoppel om danskarnas Meteorer vad det gäller målning och märkning, bland annat individnummer "483". Tar det vi något byggmöte...

Två modeller införskaffades också :)


3 kommentarer:

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mathias Andersson sa...

Jag råkade göra en kommentar på Johannas inlogg. Det jag skrev var: Inte illa med en Corsair också! Tror jag har en sån liggandes också, fast med annan målning. Har han bra priser på färger?

Lasse sa...

Hehe...hade varit skoj om Johanna kommenterat våra byggen :-)

Det blev en Tamiya - Jacob Stoppel rekommenderade den som bäst av alla tillverkare - säg till om vi ska bygga samtidigt :)

Priserna på färger är bra men framför allt har han HELA sortimentet...jämfört med de flesta svenska modellaffärer.
Han tog 25 danska kronor för färgerna. Åtminstone Vallejo, Tamiya och Gunze.