onsdag 21 december 2011

Några referensböcker...

Under min första period som modellbyggare (1980-95) köpte jag böcker och modeller för veckopengar, sommarjobbspengar och så småningom även del av lönen...och jag visste att jag "en dag" skulle ha nytta av mina inköp!!

Det är bara Squadron/Signal-boken som är köpt inför Aardvark- och Ravenbygget.

Mycket bra referensmaterial för detaljer vid scratchbygget, inre och yttre målning och som förslag till märkningsalternativ. Förmodligen har F-111:an varit en favorit för mig redan på 80-talet eftersom jag har sparat en hel del tidningsartiklar från modelltidningar också...




Bygget fortsätter och det kommer uppdatering om 111:orna efter julhelgen...

2 kommentarer:

Rickard sa...

Det är kul med referenslitteratur! Mitt problem är att jag grottar ner mig i för mycket detaljer och aldrig kommer till skott. Men det är nog bara en ursäkt för att köpa modeller istället för böcker=)
Ska bli kul att se din 111a!

Mathias Andersson sa...

Ja jag kör nog mest med internet när det gäller referenser men böcker kan vara outstanding i vissa fall. Det ska bli kul att se alla MIG-37:or bredvid varandra! Ser fram emot att se alla målningsvarianter.