torsdag 17 mars 2011

Jag lovade resultatet från...


Jag tycker att det är ett något annorlunda sätt att fördela priserna på vissa tävlingar. Visst ska modellen upp till en viss nivå för att kunna premieras men samtidigt har byggaren jobbat hårt och presterat sitt bästa...förhoppningsvis.

Att man i vissa klasser delar ut flera SH(Särskilda hedersomnämnanden) och ibland inga H(Hedersomnämnanden) alls. Men ändå finns det bara en K(Klassegrare). Domarna skulle mycket väl kunna dömma så att det bara finns en av varje.

När nu plaketterna ändå är färgade i guld, silver och brons - varför då inte dela ut denna valör som pris...typ som på C4. Men men...

Mina placeringar:
  • CH-47A Chinook, 1:a plats av 6
  • F-16A 349 Sqn, 2:e plats av 9
  • F-4E Phantom II, 2:e plats av 10
  • MiG-3, 6:e plats av 13
  • Me262 S1, 4:e plats av 10
  • Bell 212, 3:e plats av 6
  • M577A1 Medevac, 10:e plats av 15

Märk väl att F-16A och F-4E kom på 2:e plats men fick ändå H (brons), och Bell 212 på tredje plats men inget pris.

Jag kommer ändå fortsätta att bygga och siktar mot 1:a -Guld - Klassegrare...eller vad det nu ska heta.

2 kommentarer:

Sören Mårtensson sa...

Kul! Jag missade tillfället att åka dit, så det får bli nästa gång istället!
/Sören

Lasse sa...

Hej Sören!

Kul att en ny bloggare tittar in. Det är bara att packa modellerna till nästa års Open!

//Lasse