fredag 26 november 2010

Ett vilande projekt väcks

Har under större delen av dagen varit hos Rickard och byggt på ett "vilande projekt"...tack för en givande byggdag!

Trevligt att kunna bygga tillsammans och diskutera allt mellan "himmel och jord"...om ni förstår vad jag menar. Okej då...flygplan och stridsvagnar!!

Jag tog med mig lådan med Trumpeters CH-47A Chinook som jag påbörjade för många månader sedan. Gjorde klar hela inredningen med Aires fotoets och allt - så nu väntar målning och ihoplimning av bägge kroppshalvorna. Instrumenteringen på modellen är tillräckligt bra så här blir det ingen fotoets. Stolarna ska kompletteras med sidopansar av tunna plasticardbitar.


Jag gör iordning fotsteget på sidodörren men vet inte än om den ska vara öppen eller stängd...

4 kommentarer:

Niklas sa...

Det här var allt en oväntad bubblare! Skoj!

Hade väldigt gärna varit med er igår, synd bara att man har ett jobb som sätter käppar i hjulen ibland.. :P

Nåja, jag får ta igen det i januari! Var det sagt månadsmöte eller "bygglördag"?

Rickard sa...

Tack själv! Det var trevligt=)
Ska bli kul att höra vad du tycker om Vallejos Primer.
Trevlig helg! Hörs!

Mathias Andersson sa...

Härligt med lite helikopter också! Röstar på öppen dörr. Den blir intressant att följa!

Lasse sa...

Jag började med modellen förra året...tror jag?! Det är den här som ska bli en bygginstruktion för helikopterbyggen till vår hemsida.

Det var ett trevligt sätt att tillbringa en ledig fredag. Byggmöte den 6/12 blir på kvällen och nästa byggdag blir måndagen den 3/1 2011. Jag får återkomma till dig Knutte med underlag för uppdatering av vår hemsida.
Dörren kommer att bli halvöppen - dvs bara den nedre delen...