måndag 6 juli 2009

Min första modell från 1974

Det har varit lite "byggtorka" för mig de senaste veckorna...och anledningen är SOMMAR! Det är så mycket som ska fixas hemma, massa intressen som bland annat golf och kajakpaddling som kommer emellan. Men ikväll hade vi byggmöte med IPMS Sydost igen...lite säsongsavslutning och halvårstävling. Jag kom visst tvåa i flygklassen med AJS37:a (återkommer med bilder när jag fotograferat...hehe!).

Till kvällens träff hade Janne lyckats jaga fatt på en gammal Airfix F-80C Shooting Star i 1/72, som var den första byggsatsen jag fick av mina föräldrar när jag var liten. Den lekte jag sönder strax efter att den var klar. Jag hade tydligen nämnt något vid ett tidigare möte och han hade snappat upp det direkt. Stort tack till Janne...den kommer att vara klar någon gång under hösten, kanske till avslutningen i december.

Inga kommentarer: