onsdag 8 juli 2009

AJSH37 Viggen


Så äntligen är den riktigt klar!
Bygget av min AJS37:a påbörjades i slutet av 90-talet när F10 var aktivt och Drakar och Viggar flög för fullt på tre divisioner. Det som återstod för att göra den klar var egentligen bara att måla noskonen, hänga på vapenlast och vädra. Tack Niklas för att du pushade mig till att få den färdigställd...och tack för lånet av bilden ovan!

Jag har en plan att bygga alla flygplantyper som flög på F10 från Bulltofta till Barkåkra mellan åren 1941 till 2001.

Två är klara för utställning (J8 och AJS37) och många står på tur att byggas...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Var det verkligen jag som pushade dig att få den klar..? Äsch då.. :)

Tycker den är riktigt snygg dock, kammot har du fått till helt perfekt! Ser fram emot att se några av dina Svalor klara snart också, tror dom kan bli riktigt vassa! :)

Mathias Andersson sa...

Den var verkligen fin den där Viggen! Du hade nog en hel del att göra med det där camoufalget!

Om jag får pusha lite så tycker jag du ska göra klar din DC3! Den tror jag kan bli otroligt shysst!