fredag 1 januari 2010

Undersida i babyblått

Nu har jag blandat min egen kulör igen... med Tamiyas X-2 White50% och X-14 Sky Blue 50% så fick jag fram en riktigt ljusblå färg. Det finns ingen riktig bra nyans, varken med Tamiya eller Gunze. Jag har gått försiktigt fram för att få preshaden att synas ordentligt. När väl den vita ovansidan är målad så kommer den ljusblå färgen fram desto mer...hoppas jag. Jag har fortfarande kvar blandningen i en filmburk med lock - om det skulle behöva bättringsmålas.

Landställ och landställshus kommer jag att måla med Humbrol när all airbrushmålning är klar. I morgon ger jag på med vitt - vitt - vitt...

1 kommentar:

Niklas sa...

Jag hoppas verkligen vi får kika närmre på denna på måndag, ser riktigt vass ut! Har lite tips till dig vad gäller hjulbrunnar också, men det kan vi ta antingen då, eller på telefon.. ;) Vi hörs!