tisdag 5 januari 2010

Beväpning till MiG-3

Nu har jag kommit så långt i bygget att jag har börjat vädra modellen och ska limma fast lite vapen...

Den fasta beväpningen består av en centrumplacerad UBS 12,7mm akan och två ShKAS 7,62mm kulsprutor. (UBS=Universal'ny Berezina Synkhronny=universal Berezin syncronized och ShKAS=Shpitalny Komaritski Aviatsionny Skorostrelnij=rapid fire machinegun for aircraft).

Till modell medföljer 6st raketer och raketställ. Jag har inte hittat något namn eller fakta om raketerna ännu...men jag återkommer med det.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Måste säga att modellen verkligen fick liv i sig efter washen du la igår, och med lite mer nedsmutsning kommer den bli kanon!

Vi bara MÅSTE ha en hylla till, till montern snart, det börjar bli fullt.. :p

Mathias Andersson sa...

Det syns att denvarit i strid och avlossat några skott! Coolt!