söndag 31 januari 2010

Hydraulledning till Me262 nosställ

Jag kunde inte låta bli att detaljera nosstället med en hydraulledning. Började med att borra hål i plattan för nosställslucka där ledningen skall löpa igenom. En enkel koppartråd som fästes med superlim längst upp och sedan drogs den ner längs landställsbenet och fästes på ytterliggare två ställen. När landstället är målat med RLM 02 så blir det svart färg på ledningen.

Det blå tyget köpte jag på IKEA igår, det är 3m långt och ska fungera som duk till våra modeller på IPMS Sydosts tävlingar eller på någon utställning framöver... Är det IPMS-blått månne!?

3 kommentarer:

Niklas sa...

Tjusigt! Det där med duken var ju en kalasidé, måste jag säga! Funkar den som fotobakgrund också, tro..?

Lasse sa...

Jag tror att det blir bättre med våra pappersark som bakgrund. Eventuellt till större modeller typ Blackbirds och Hustlers...för de som bygger stort :-).

Inga dekaler ikväll bara en massa detaljer som landställ och motorererna. Har en hel dag på mig i morgon att montera dekaler...ska försöka få med mig Röd 13 till mötet.

Mathias Andersson sa...

Ja stora modeller! Hustlern kanske kommer igång nån gång under året, så då behöver den mycket plats tillsammans med Blackbirden!

Shysst bromsledning! Jag antar att du har borrat ur koppartråden också? :)