måndag 11 januari 2010

De "sista" penellinjerna på Me262

Det är vääääldigt tidskrävande att dra panellinjer och i synnerhet till fem likadan modeller. Jag har sagt det innan och säger det igen...det blir inte så här många modeller samtidigt nästa gång.

Förra året köpte jag 3st Hasegawa-templates på ebay och nu kommer de verkligen till nytta. Ristverktyget är den pinvise som jag fick på C-4 Open när jag vann bronspriset för 212:an. Och spetsen är en knappnål. Rista, slipa och skrapa bort slipdamm...om och om igen!

Hinner inte måla ikväll heller...men tvätta modellerna bör jag hinna.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Tidsödande jobb, men får du till det så är det i alla fall inte otacksamt! En av sakerna som lyfter en modell är när panellinjerna är fina, speciellt när de är återställda efter spackling och slipning.

Hang in there!

Mathias Andersson sa...

Jobba jobba jooObba! :)