tisdag 19 januari 2010

Omvänd maskering och målning

Känns lite som dejavú..att jag gjort det här inlägget innan...!
Tejpningen var enkel eftersom jag kunde följa de gröna fälten, på med ny häftmassa och sen bara att blanda till färgen. Den här gången var det dags för Gunzes RLM81 Braunviolett. Jag blandar 50% thinner och 50% färg för att sen jobba mig fram till en bra täckning över preshaden. Där är några små missar men det fixar jag när jag lägger på vädringen...keine problem!
Ytan blir slät och fin med min Aztekspruta...är så nöjd!
Framöver ska jag avsluta jobbet i sittbrunnen med siktet och på med huven

5 kommentarer:

Niklas sa...

Det är så kul att se när nånting tar form från att ha varit bara en plastgrå klump..! :)

Tycker det ser riktigt bra ut med pre-shaden, känns som du fått till en lagom nivå på det hela. Skoj! Färdig till byggmötet? :D

Lasse sa...

Ska ha det som målsättning att ha med mig modellen i någon form...jag har bra flyt med målningen just nu!

Tack för feedbacken på målningen:-). Du är ju mentorn så jag är nöjd med resultatet.

Niklas sa...

Mentor vet jag väl inte, men jag hjälper gärna till, det lilla jag kan. :)

Målning är klurigt, det tycker jag bitvis fortfarande, men övning ger träning, så det enda som hjälper är ju att bygga mer..! :)

Du är redan nu en farlig konkurrent på tävlingarna, min vän... ;)

Mathias Andersson sa...

Mellan de grå och gröna fälten på vingarna så ser det ut att vara lite ljusare ton. Det ser jäkligt bra ut! Hur har du gjort det? Mindre färg där eller har du blandat i lite vitt just i kanterna?

Lasse sa...

Jag jobbar med mindre mängd färg hela vägen in mot tejpkanten bara. Den ljusare färgen ska jäg lägga på som vädringseffekt. Kommer snart ett inlägg om siktet i Me262