tisdag 18 september 2012

Provar "ny" färg

Så fick jag lite inspiration igen...

Köpte Tamiya Model Magazine's senaste nummer i förra veckan, plus att modelltävlingen i Göteborg gick av stapeln i helgen som var!

Detta medförde att jag plockade fram en oöppnad kartong med en styck modell som jag drog igång direkt - återkommer med bilder...
Vissa delar på det nya bygget skulle målas svart innan ihoplimning så det var bara att dra igång sprutan också - och varför inte passa på att lägga första lagret på "ett kärt gammalt bygge"!?

Tamiyas XF-85 Rubber Black är en riktigt bra färg att måla med - nyansen stämmer bra till däck(självklart), väderbitna svarta ytor och till motorutrymmen utan att det ser ut som en kolgruva!!





Officiellt har alltså bygget av Karl Heinz Beckers flygplan "Rot 2" fått fart igen :-)

3 kommentarer:

Niklas sa...

Nice Lasse, ser ju riktigt bra ut! Helt klart en färg jag också måste införskaffa!

Vågar man ana lite pre-shade under det "svarta", rent av..? :)

Lasse sa...

Tack Niklas!

Jodå, det ligger en pre-shade under, men tänker nog förstärka med en utspädd XF-1 Black post-shade :)

Magnus sa...

Jag använder Gunzes "Tire Black" på liknande sätt. Hade även en hemmablandad burk med Tamiya-färg en gång i tiden som det stod "ljus-svart" på. 262 sitter alltid fint!