tisdag 13 mars 2012

Ny vädringsmetod, steg 2

Har en förkylning på gång och gick hem tidigare idag...

...och då passade jag på att fortsätta vädringen på Humveen.

Fortsätter med AK Interactives "vädrings-kit" och nu var det dags för deras Wash.
Först tog jag en tunn och mjuk pensel och la på washen på alla skarvar, nitar, luckor, gångjärn mm. Jag gjorde en sida i taget för att washen inte skulle bita fast för mycket i färgen.
Sedan tog jag en tjockare, men fortfarande mjuk, pensel som var doppad i White Spirit och torkade över de ställen som jag precis lagt på wash. Penseln får inte vara för blöt!!



Nästa moment i vädringen blir att applicera "regnvattenmärken"...

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Snyggt jobbat med ambulansen!
För övrigt gissar jag på Irak och huvudpersonen i Hurt Locker.

Lasse sa...

Tack Mathias! Ett steg i taget, och det närmar sig en färdig modell :-)

Bra gissat eller uträknat!
Mitt figurbygge är en koppling till just filmen "Hurt Locker" med bland annat Jeremy Renner i huvudrollerna. Klart sevärd och spänningsskapande...

Nu får jag väl snart lägga ut lite bilder på figuren också!?