måndag 27 juni 2011

Nytt på byggbordet...

...som jag egentligen skulle vänta med - men...!

Jag kikade igenom garderoben med modeller i helgen och fann den här. Har haft den ett tag men nu kände jag för att lyfta på locket och känna på plasten - och det var kört!! Började att klippa, rengöra och limma. På ett par timmar var hela underredet och grundkarossen klar. På vissa ställen har jag fått lägga till några plåtar för att "snygga till" inredningen. Blytråd till radioapparaterna är det enda extra som jag har lagt till. Dörrarna ska vara stängda och fönstren uppe - men ändå är det kul med detaljer.
Inredningsfärgen är en gåta på flertalet forum - så jag blandade 60% XF-26 Deep Green och 40% XF-25 Light Sea Grey vilket ger en hyfsad likhet med verkligheten. Återkommer i senare inlägg om mina referensböcker till HUMVEE-byggen...




Nu återstår det en hel del penselmålning invändigt och på undersidan...

Någon som kan se vilken typ av HUMVEE som jag håller på med?

1 kommentar:

Rickard sa...

Tror nästan att du blivit smittad på allvar av 1/35 sjukan=) Kul att du börjar bli en riktig pansarbyggare!
Min gissning lägger jag på att du bygger en Amerikansk Ambulans-Humvee.

Ska bli kula tt se även detta bygge!